У теорії світової економічної науки - підприємництво це сукупність особливих якостей особи, що здійснює господарську діяльність у межах чинного законодавства на основі творчості, готовності до ризику, ініціативності тощо і проявляється як підприємницька діяльність.

         Сучасний стан становлення в Україні ринкової економіки вимагає поглибленого вивчення основ економіки підприємництва. Розвиток агропромислового виробництва в ринкових умовах, тобто на засадах приватної власності на землю і майно, вимагає підготовки фахівців, здатних працювати як у готових господарюючих суб'єктів, так і організовувати та вести власний бізнес на селі. Зміст навчальної дисципліни „Економіка і підприємництво, менеджмент" підготовлено з урахуванням нових підходів до підготовки фахівців нової формації, що глибоко розуміють теорію ринкової економіки та вміють ефективно використовувати отримані знання на практиці.

         Мета вивчення навчальної дисципліни „Економіка і підприємництво, менеджмент" - формування у майбутніх фахівців знань та умінь з основних розділів прикладної економіки, організації та результативності господарювання на рівні первинної ланки суспільного виробництва.

         Завдання навчальної дисципліни:

         – вивчення теорії та методологічних засад засвоєння практичних навичок управління підприємством у конкурентному середовищі;

         – формування вмінь ефективного використання ресурсного і виробничо-господарського потенціалу;

         – забезпечення розширеного самовідтворення на основі інвестиційно-інноваційної моделі розвитку.

         Предметом навчальної дисципліни „Економіка і підприємництво, менеджмент" є закономірності функціонування і розвитку підприємництва в ринкових умовах.

         У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

         знати:

         – види підприємницької діяльності та її особливості;

         – найбільш раціональні форми організації бізнесу;

         – основні стадії прийняття управлінських рішень;

         – економічні основи функціонування підприємств в умовах ринку;

         – чинники, які впливають на ефективність роботи підприємств;

          – економічний зміст ресурсів, структуру та форми ресурсного забезпечення;

         – шляхи більш раціонального використання ресурсів;

         – прогресивні методи планування та форми організації виробництва;

         показники оцінювання результативності діяльності;

         уміти:

         – визначити перспективні види бізнесової діяльності;

         – виконувати економічні розрахунки;

         – проводити аналіз використання ресурсів;

         – ефективно проводити параметри удосконалення структур управління;

         – оцінювати діяльність підприємства з економічної точки зору;

         вишукувати резерви підвищення ефективності діяльності підприємства.