Метою курсу  «Товарознавство» є формування у студентів загального уявлення про товарознавство як наукову дисципліну, опанування  науково-теоретичних та практичних засад товарознавства та споживчих  властивостей товарів та послуг, що зумовлюють їх споживчу вартість і здатність задовольняти потреби споживачів, а також її зміну на всіх етапах руху товару.

Мета навчальної дисципліни:

-  дати майбутнім фахівцям знання з теоретичних питань та придбання навичок з вивчення асортименту та якості продовольчих та непродовольчих товарів, чинників, які впливають на формування та розширення асортименту, збереження їх якості під час зберігання, товаропросування від виробників до споживачів;

-  сформувати у студентів теоретичну і методологічну базу, необхідну для подальшого оволодіння практикою  товарознавства;

-  виробити у студентів уміння опрацьовувати теоретичні основи товарознавства, необхідні при комерційній діяльності.

Предметом дисципліни є споживні властивості харчових продуктів та непродовольчих товарів, які знаходяться у сфері товарного обігу.

 

Завдання вивчення дисципліни:

У результаті вивчення дисципліни студент має одержати необхідні знання з вивчення загальних закономірностей формування і прояву споживчої вартості товарів на сучасному етапі розвитку суспільства; вивчення та опанування методів і засобів управління асортиментом і якістю товарів, закономірностей формування та прогнозування асортименту товарів; вивчення термінології, класифікації, кодування різних груп товарів, методів дослідження товарів, умов їх зберігання і транспортування; вивчення споживчих властивостей товарів нових видів сировини і матеріалів; набуття навичок визначення номенклатури споживчих властивостей і показників якості товарів.

 В результаті вивчення дисципліни студент повинен:

знати основні принципи та засоби наукового пізнання товарів; загальні системи класифікації товарів; товарознавчі методи класифікації

асортиментних груп товарів; основні вимоги до збереження, якості та кількості товарів на етапах їх просування; нормативні міжнародні та державні документи з контролю якості товарів;    методи ідентифікації та засоби товарної інформації;   основні права виробників та споживачів товарів; методологію товарної інформації.

вміти встановлювати належність товарів вітчизняного та зарубіжного виробництва до певних класифікаційних угрупувань; характеризувати асортимент харчових продуктів і непродовольчих товарів та розробляти пропозиції щодо його удосконалення та насичення ринку продукцією вітчизняного та зарубіжного виробництва; аналізувати основні чинники формування споживних властивостей товарів та оцінювати їх вплив на якість товарів; користуватись нормативними документами для оцінки якості товарів;

визначати якість товарів; виявляти дефекти харчових продуктів та непродовольчих товарів та встановлювати причини їхнього утворення, використовувати засоби та критерії ідентифікації товарів і розрізняти сфальсифіковані товари.

виробити у студентів уміння   використовувати методи наукового пізнання товарів при створенні класифікаційних систем та асортиментних груп товарів; застосовувати методи пізнання товарів, їх загальних споживчих властивостей.