Фізіологія вивчає процеси життєдіяльності в здоровому організмі, їх механізми, вивчає особливості функцій організму при взаємодії з зовнішнім середовищем і технології утримання тварин.
Фізіологія сільськогосподарських тварин не лише розкриває основні механізми, що забезпечують існування цілісного організму, а й керує ними в корисному для людини напрямку. Знаючи фізіологічні закономірності організму, можна на науковій основі значно збільшити виробництво м’яса, молока, яєць та інших продуктів тваринництва, забезпечити промисловість потрібною сировиною.
Значна концентрація тварин на відносно невеликих площах приводить часто до гіподинамії, зниження резистентності організму, виникнення різних захворювань. У зв’язку з цим виникає потреба у глибокому вивченні фізіологічних функцій, їх особливості на різних етапах онтогенезу для відбору особин, найбільш пристосованих до промислових технологій, стійких проти стрес – факторів, а також особин, які мають міцну імунну систему.
Фізіологія с.-г. тварин становить теоретичну основу ветеринарних і зооінженерних дисциплін, а саме: патофізіології, клінічної діагностики, терапії, годівлі, зоогігієни, розведення, акушерства тощо. Вона тісно пов’язана з анатомією, гістологією, біохімією, біофізикою, генетикою.
Глибоке розуміння фізіологічних процесів тваринного організму допоможе майбутньому лікарю поставити діагноз, своєчасно вжити профілактичні заходи, зооінженеру – організувати раціональну годівлю тварин, розробити науково обґрунтовані умови їх утримання і догляду за ними. При вивченні фізіології студенти отримують теоретичні знання по фізіології органів і систем, механізм регуляції фізіологічних процесів, набувають практичних навиків по вивченню діяльності органів і систем організму.
- Викладач: Стовбецька Людмила
Дисципліна “Біонеорганічна хімія” належить до базових загальноосвітніх предметів і забезпечує формування фундаменту знань та практичних навичок спеціаліста в галузі ветеринарної медицини, необхідних для вивчення професійно орієнтованих та спеціальних дисциплін.
Метою курсу біонеорганічної хімії є оволодіння знаннями про хімічні закони і закономірності хімічних перетворень (хімічна форма руху матерії) з орієнтацією на процеси, що відбуваються у навколишньому середовищі та формування навичок виконання хімічного експерименту
Завданням курсу є: вивчення основ дисципліни як складової фундаментальної підготовки спеціалістів у галузі наук; створення наукової бази для вивчення ряду професійно орієнтованих та спеціальних дисциплін; засвоєння основних прийомів виконання хімічних реакцій напівмікрометодом.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати: класифікацію хімічних елементів та утворюваних ними хімічних сполук відповідно груп, підгруп і періодів періодичної системи Д. І. Менделєєва; основні закони хімічної кінетики та хімічної рівноваги; сучасні уявлення про будову атому та молекули; закономірності зміни хімічної активності простих і складних речовин з позицій їх будови, природи та особливостей хімічного зв’язку в них; природу розчинів основних типів хімічних сполук s-, p- і d-елементів і їх властивості відносно процесів електролітичної дисоціації та гідролізу; природу процесів зі зміною ступеня окиснення елементів; сутність електрохімічних процесів та явища корозії металів; природу, будову, хімічні властивості координаційних (комплексних) сполук; способи одержання, поширення в природі, застосування в антропогенній діяльності і, зокрема, у виробництві, зберіганні та переробці сільськогосподарської і харчової продукції та лікарських і побутових препаратів.
вміти: користуватися навчальною, методичною та довідковою літературою з загальної, неорганічної та біонеорганічної хімії, проводити розрахунки за рівняннями хімічних реакцій, самостійно виконувати хімічні реакції, оформляти результати досліджень у вигляді звіту в лабораторному журналі, вирішувати розрахункові задачі із застосуванням обчислювальної техніки.
- Викладач: Цехмістренко Оксана Сергіївна
Мета
навчального процесу в межах курсу “Іноземна мова за професійним
спрямуванням” полягає у
формуванні у студентів ветеринарного напряму
підготовки професійно-комунікативної компетенції. Студенти мають оволодіти
мовленням на рівні програмних вимог (на рівні професійної комунікативної
достатності), тобто бути здатними і готовими реалізувати одержану підготовку в
своїй майбутній практичній діяльності.
- Викладач: Анастасія Ігорівна Єрко
- Викладач: Зелінська Віта
Введення в курс історія ветеринарної медицини. Визначення історії ветеринарної медицини (ІВМ) як науки. Предмет викладання історії ветеринарної медицини, головні етапи розвитку ІВМ та їх зв'язок із зміною і розвитком суспільних формацій.
Історія України є важливою дисципліною циклу гуманітарних наук, яка не лише надає студентам системні знання історичного минулого українського народу, але й сприяє формуванню національної свідомості, державницької позиції та громадянської активності. Вивчення історії навчає умінням послуговуватися принципом історизму, який є одним із найважливіших, загальнонаукових принципів пізнання дійсності. Принцип історизму формує у людини комплексне розуміння подій, процесів та фактів у їхній послідовній наступності та із усвідомленням причинно-наслідкових зв’язків поміж ними. Принцип історизму формує аналітичне та критичне мислення людини, навчає не піддаватися фаталізму (сліпому сприйняттю усіх подій як наперед визначених та завчасно нібито кимось запрограмованих), а також не впадати у нігілізм (тобто у покірну байдужість через уявну буцімто неможливість будь-що змінити у цьому світі). А отже, вивчення історії не просто лише дає конкретні знання, але й навчає людину – що значно важливіше – мислити науково.
Мета курсу «Політологія» полягає не лише у тому, щоб сформувати систематичні знання про світ політики, а й у формуванні громадянської і політичної свідомості студентів, долучення їх до демократичних цінностей. Розуміння політичних процесів та явищ, які відбуваються у реальному житті, допомагають молоді усвідомити їх сутність та визначити своє місце в політичній діяльності суспільства. Навчальний курс спрямовано на формування у студентської молоді навичок раціонального та критичного осмислення соціально-політичної дійсності, а тому має не тільки світоглядне, але й практичне значення.