МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ АГРАРНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

факультет ветеринарної медицини

 

КАФЕДРА ПРОПЕДЕВТИКИ ТА МЕДИЦИНИ ВНУТРІШНІХ ХВОРОБ ТВАРИН І ПТИЦІ ІМ. В.І. ЛЕВЧЕНКА

 

 

 

 

 

 

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

«ХВОРОБИ ЕКЗОТИЧНИХ ТВАРИН І ДИКОЇ ФАУНИ»

 

 

 

 

Галузь знань

21 “ветеринарна медицина”

Спеціальність

211“ветеринарна медицина”

Рівень вищої освіти

другий (Магістерський)

КВАЛІФІКАЦІЯ

МАГІСТР З ветеринарної медицини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Біла Церква – 2023

Робоча програма з навчальної дисципліни «Хвороби екзотичних тварин І дикої фауни» для здобувачів вищої освіти галузі знань 21 «Ветеринарна медицина», спеціальності 211 «Ветеринарна медицина», другий (магістерський) рівень вищої освіти / Укладачі: А.Ю. Мельник, В.С. Сакара, О.В. Ващенко – Біла Церква: БНАУ, 2023. – 16 с.

 

 

 

Розробники:

Мельник А.Ю. – кандидат вет. наук, доцент кафедри доцент кафедри пропедевтики та медицини внутрішніх хвороб тварин і птиці ім. В.І. Левченка

Сакара В.С., канд. вет. наук

Ващенко О.В. – асистент кафедри доцент кафедри пропедевтики та медицини внутрішніх хвороб тварин і птиці ім. В.І. Левченка

 

 

 

 

Робочу програму затверджено на засіданні кафедри пропедевтики та медицини внутрішніх хвороб тварин і птиці ім. В.І. Левченка

Протокол №     від “25” серпня 2023 року

 

Завідувач кафедри пропедевтики та медицини внутрішніх хвороб тварин і птиці ім. В.І. Левченка, доцент                                  А.Ю. Мельник

 

 

Гарант освітнього рівня “Магістр” за спеціальністю 211 “Ветеринарна медицина”, термін навчання 6 років, доктор вет. наук, професор, академік НААН

 

                                                                __________________  М.В. Рубленко

          “25” серпня 2023 р.

 

Схвалено методичною комісією факультету ветеринарної  медицини Білоцерківського НАУ, галузь знань – 21 “Ветеринарна  медицина”, спеціальність – 211 “Ветеринарна  медицина”

 Протокол № 1 від 30 серпня 2023 р.

 

Голова методичної комісії факультету

ветеринарної медицини, доцент                                       С.А. Власенко

 

 

 

 

Ó Серпень, 2022 р.

 

 

ЗМІСТ

1. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ.. 4

2. ПЕРЕДУМОВИ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ.. 5

3. ОЧІКУВАННІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ.. 5

4. ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ.. 7

5. СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ.. 7

6. ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ.. 8

6.1. Лекції (А) 8

6.2. Практичні заняття (D, E, F) 8

6.3. Самостійна робота (С) 9

7. МЕТОДИ НАВЧАННЯ.. 11

8. ФОРМИ ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ... 11

9. ЗАСОБИ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ.. 12

10. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ.. 12

11. ПЕРЕЛІК НАОЧНИХ ТА ТЕХНІЧНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ.. 14

РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ 15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Згідно з навчальним планом на 2023–2024 навчальний рік, на вивчення дисципліни «Хвороби екзотичних тварин та дикої фауни» для денної форми навчання виділено всього 30 академічних годин (1 кредит ЕCTS), у т.ч. аудиторних – 14 годин (лекції – 4, практичні заняття – 10), самостійна робота студентів – 16 годин.

Опис навчальної дисципліни за показниками та формами навчання:

Найменування показників

Шифр та

найменування

галузі знань,

спеціальності, рівень вищої освіти

Характеристика навчальної дисципліни

 

Кількість кредитів,– 1

Галузь знань:

21 – «Ветеринарна медицина»

Денна форма навчання

Обов’язкова дисципліна

Кількість змістових модулів – 2

Спеціальність: 211 «Ветеринарна медицина»

 

Рік підготовки: 6-й

Тижневе навантаження:

9 семестр – 4 (1/3);

10 семестр – 4 (1/3)

Семестр: 9–10

Навчальна практика

Вид контролю

іспит

 

 

Структура дисципліни за видами занять:

 

Дисципліна

A

B

C

D

E

FX

G

H

Хвороби птахів

4

 

16

6

2

2

 

30

(1 кредит)

 A: лекції; B: семінари; C: контрольоване самонавчання; D: лабораторна та описова робота, E: неклінічна робота на тваринах; F: клінічна робота на тваринах; G: інші; H: разом

 

 

Мета вивчення дисципліни – поглиблення та вдосконалення практичних навиків і теоретичних знань магістранта з визначення діагнозу, профілактики та терапії екзотичних тварин і дикої фауни й підготовка випускника – магістра до самостійної виробничої та практичної діяльності.

 

Набуття компетентностей з дисципліни студентами

№ СК за СВО

Класифікація компетентностей за НРК

Знання

Уміння

Комунікація

Автономність та

відповідальність

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

СК 8

Здатність планувати, організовувати та реалізовувати заходи з лікування тварин різних класів і видів, хворих на незаразні, інфекційні та інвазійні хвороби.

Знати особливості біології збудників заразних хвороб, патогенез хвороб, чинні нормативно-правові акти щодо методів боротьби з ними та способи і засоби фізіо- , дієто- і фармакотерапії.

Здатність застосовувати раціональну схему лікування хворої тва-рини, обираючи етіотропну, нозо-генетичну, замінну, симптоматичну, а за необхідності – і радикальну терапію хворої тварини. Здатність використовувати специфічні й симптоматичні фармацевтичні препарати та лікарські засоби для лікування тварин, хворих на заразні та незаразні хвороби.

Здійснювати контроль дотримання та виконання чинних нормативно-правових актів стосовно методів та заходів лікування тварин, хворих на незаразні, інфекційні та інвазійні хвороби.

Володіти методикою та засобами пошуку наукових праць, методичних розробок, рекомендацій тощо, які стосуються нових методів профілактики, діагностики та лікування хвороб тварин.

 

 

2. ПЕРЕДУМОВИ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ

Обов’язкова навчальна дисципліна «Хвороби екзотичних тварин та дикої фауни» базується на знаннях таких дисциплін як “Анатомія тварин”, “Фізіологія тварин”, “Годівля тварин”, “Патологічна фізіологія”, “Клінічна діагностика та діагностична візуалізація”, “Ветеринарна клінічна біохімія”, “Фармакологія та фармакотерапія”, “Анестезіологія та оперативна хірургія”, “Ветеринарна мікробіологія”.

3. ОЧІКУВАННІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ

Символ результатів навчання за спеціальністю «Ветеринарна медицина» відповідно до ОПП

Результати навчання з дисципліни

«Хвороби екзотичних тварин і дикої фауни»

Студент повинен знати і уміти

РН 5

Установлювати зв’язок між клінічними проявами захворювання та результатами лабораторних досліджень.

–     знати основні засади техніки безпеки при роботі з екзотичними тваринами та дикою фауною;

–     знати етапи та особливості клінічного дослідження екзотичних тварин і дикої фауни різного видового та порідного походження;

–     знати основні рані інформативні лабораторні методи дослідження біологічного матеріалу (кров та її сироватка, фекалії, слиз);

–     вміти проводити клінічне дослідження екзотичних тварин та дикої фауни;

–     вміти проводити та аналізувати морфологічний і біохімічний аналіз крові певних представників зоопаркових тварин;

–     вміти встановлювати закономірні корелятивні зв’язки між проявом клінічних симптомів і змінами гематологічних показників у екзотичних тварин;

–    володіти методами (пункція підкрилової та яремної вени, поверхнева вена передпліччя та ін.) відбору крові для морфологічного та біохімічного дослідження.

РН 7

Формулювати висновки щодо ефективності обраних методів і засобів утримання, годівлі та лікування тварин, профілактики заразних і незаразних хвороб, а також виробничих і технологічних процесів на підприємствах з утримання, розведення чи експлуатації тварин різних класів і видів.

– знати: особливості утримання та технологію утримання та вирощування екзотичних тварин і дикої фауни;

–     знати основні нормативні показники загальної та вітамінно-мінеральної поживності основних груп кормів для зоопаркових тварин;

–     вміти використовувати програмне забезпечення з метою розробки науково обґрунтованих раціонів годівлі екзотичних тварин і дикої фауни;

–     вміти проводити оцінку ветеринарного забезпечення отримання приплоду, утримання та вирощування екзотичних тварин приватних ферм та зоологічних парків;

–     вміти діагностувати за клінічними симптомами найбільш розповсюдженні внутрішні хвороби тварин дикої фауни;

–     володіти знаннями з етіопатогенезу та лікування внутрішніх хвороб екзотичних тварин та дикої фауни і вміти раціонально використовувати їх з цілю попередження внутрішніх хвороб;

інтерпретувати результати клініко-біохімічних досліджень з метою ранньої діагностики внутрішньої патології та контролю лікувально-профілактичних заходів.

 

4. ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

Змістовий модуль 1. Загальні принципи та технологічні аспекти вирощування, утримання та ветеринарно-санітарного забезпечення вирощування екзотичних тварин та дикої фауни.

Тема 1.  Типи утримання, ветеринарне забезпечення й схеми вирощування екзотичних тварин та дикої фауни в умовах зоопарків та прородничих куточків.

Тема 2. Групова антиген неспецифічна профілактика хвороб екзотичних тварин та дикої фауни.

Змістовий модуль 2. Хвороби органів дихання і травлення, метаболічна патологія сільськогосподарської екзотичних тварин та дикої фауни.

Тема 1. Хвороби органів дихання і травлення екзотичних тварин та дикої фауни.

      Тема 2. Метаболічні хвороби екзотичних тварин та дикої фауни (аліментарна дистрофія, ожиріння, гепатодистрофія, А-, D-, Е- і В-гіповітамінози, порушення обміну мінеральних речовин).

 

5. СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

Денна форма

Усього

у тому числі

лекції

практи-чні

інд.

срc

1

2

3

4

5

6

Змістовий модуль 1 – Загальні принципи та технологічні аспекти вирощування, утримання та ветеринарно-санітарного забезпечення ведення вирощування екзотичних тварин та дикої фауни.

Тема 1. Особливості ветеринарного забезпечення вирощування екзотичних тварин та дикої фауни в умовах зоопарків та прородничих куточків.

ТБ. Академічна доброчесність.

6

2

2

2

Тема 2. Групова антиген неспецифічна профілактика хвороб птиці.

4

 

2

2

Разом за змістовим модулем 1

10

2

4

 

4

Модуль 2 – Хвороби органів дихання і травлення, метаболічна патологія сільськогосподарської екзотичних тварин та дикої фауни.

Тема 1. Хвороби органів дихання і травлення екзотичних тварин та дикої фауни.

6

 

2

 

4

Тема 2. Метаболічні хвороби екзотичних тварин та дикої фауни (аліментарна дистрофія, ожиріння, гепатодистрофія, А-, D-, Е- і В-гіповітамінози, порушення обміну мінеральних речовин).

14

2

6

 

6

Разом за змістовим модулем 2

20

2

8

 

10

Усього годин

30

4

10

 

16

 

 

6. ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

6.1. Лекції (А)

 

з/п

Назва теми

Кількість

годин

Змістовий модуль 1

1

Типи утримання, ветеринарне забезпечення й схеми вирощування екзотичних тварин та дикої фауни в умовах зоопарків та природничих куточків. ТБ. Академічна доброчесність. Опанування технологічних параметрів утримання і вирощування екзотичних тварин і дикої фауни різних порідних напрямів. Складання схем ветеринарного забезпечення вирощування. Техніка безпеки при роботі з тваринами у зоопарку. Принципи академічної доброчесності. Алгоритм дій у разі виникнення повітряної тривоги. Екологізація дисципліни.

2

Змістовий модуль 2

1

Метаболічні хвороби екзотичних тварин та дикої фауни (аліментарна дистрофія, ожиріння, гепатодистрофія, А-, D-, Е- і В-гіповітамінози, порушення обміну мінеральних речовин). Клініко-біохімічна діагностики хвороб, спричинених порушенням обміну речовин. Найбільш поширені метаболічні хвороби, які реєструються у зоопарках та зоокуточках. Профілактика аліментарної дистрофії, ожиріння, гепатодистрофії, А-, D-, Е і В-гіповітамінозів, обміну кальцію та фосфору.

2

 

Всього годин

4

 

6.2. Практичні заняття (D, E, F)

Практичні заняття з дисципліни «Хвороби екзотичних тварин та дикої фауни» включають лабораторну роботу (D), не клінічні (Е) та клінічні заняття з тваринами (F). Частина практичних занять (2 години) проводяться на базах філій кафедр із залученням представників роботодавців – фахівців ветеринарної медицини. Для підготовки до лабораторної роботи (6 годин) студенти опановують основні інструктивні матеріалами за відповідною темою (під час лекцій та самостійної роботи); отримують групові або індивідуальні ситуаційні завдання, роздатковий матеріал – інструкції. Для гематологічного дослідження крові, вивчають основні методи морфологічного та біохімічного дослідження крові екзотичних тварин та дикої фауни. З метою підготовки мультимедійних презентацій використовують список інформаційних ресурсів, як вітчизняного так і зарубіжного походження. Працюючи над виконанням завдання відвідують у пошуковій системі Інтернет – веб-сайти відповідної професійної тематики, посилаються на електронні джерела платформи Moodle.

 

з/п

Назва теми

Вид заняття (В, D, E, F)

Кількість

годин

Змістовий модуль 1

1

Аналіз умов утримання і годівлі тварин. Розлади кормової поведінки екзотичних птахів. Збір анамнестичних даних.

F

2

2

Клінічне дослідження екзотичних тварин та представників  дикої фауни різних видів. Особливості клінічного дослідження екзотичних птахів.

D

2

Змістовий модуль 2

1

Електрона реєстрація тварин і проведених маніпуляцій. Ведення ветеринарної документації у зоопарку.

Е

2

2

Аліментарна дистрофія, білом’язова хвороба, перозис, сечокислий діатез.

D

2

3

Отруєння кормовими речовинами.

D

2

Всього годин

10

 

6.3. Самостійна робота (С)

Самостійна робота спрямована на предметне та всебічне освоєння студентами теоретичного та практичного матеріалу за окремими змістовими модулями і темами дисципліни, які не включені в повному обсязі до тематики лекційного курсу та практичних занять. Мається на увазі розробка технологічних карт ветеринарно-санітарного забезпечення вирощування екзотичних тварин і дикої фауни, висвітлення сучасних підходів до діагностики та профілактики хвороб, спричинених порушенням обміну речовин, вибору та застосування фармакологічних препаратів, інноваціям у ветеринарному забезпеченні вирощування й утримання тварин у зоопарках й цифровим засобам введення ветеринарного обліку. Самостійна робота студента також передбачає збір мультимедійного контенту для створення презентацій, слайд-шоу, фільмів, виступів на заняттях.

 

з/п

Назва теми

Кількість

годин

Змістовий модуль 1

1

Ожиріння. Гепатодистрофія.

https://petcenter.com.ua/blog/oznaki-ozhirinnja-u-kishok-ta-sposobi-borotbi

http://medical-diss.com/veterinariya/gepatodistrofiya-u-sobak-sluzhebnyh-porod-etiologiya-patogenez-diagnostika-lechenie-i-profilaktika

2

2

Стрес. Технологічні і хіміотерапевтичні заходи профілактики стресу у екзотичних тварин та дикої фауни.

http://jvm.kharkov.ua/sbornik/96/109.pdf

http://agroua.net/animals/veterinary/diseases/g1-1/g2-1/d-244/

https://studfile.net/preview/6725835/page:14/

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=NE0bCGRrjiA

https://necu.org.ua/tvaryny-mezhyhirya-poterpayut-vid-stresu/

https://babel.ua/hell/49961-u-zooparku-varshavi-slonihu-sprobuyut-pozbaviti-vid-stresu-za-dopomogoyu-ekstraktu-kanabisu

https://portal.lviv.ua/news/2019/04/17/tvaryny-mozhut-maty-psyhichni-rozlady-ta-nebezpeka-dlya-dytyny-suprun-rozpovila-pro-nebezpeky-kontaktnyh-zooparkiv

2

3

Канібалізм екзотичних тварин та дикої фауни.

https://futuro.in.ua/videos/587-kanibalizm-u-tsarstvi-tvaryn.html

https://www.ukrinform.ua/rubric-world/2571187-u-sviti-dikih-tvarin-pomensalo-na-60-a-so-v-ukraini.html

2

Змістовий модуль 2

1

Сучасні підходи до діагностики та профілактики хвороб, спричинених порушень обміну речовин у екзотичних тварин і дикої фауни. Огляд ринку фармакологічних препаратів.

https://www.lekhim.ua/ru/vet

https://vetsintez.com/index.php?route=product/category&path=78

http://agroolkar.com.ua/

https://ukrzoovet.com.ua/?gclid=CjwKCAjwnK36BRBVEiwAsMT8WM2xhOMnzuL3ndKDHkJyHPy_0-HwQvl53heoHOB5VC37RwAO19RyjxoCqwYQAvD_BwE

http://ua.fortis-pharma.com/

2

2

Особливості нормування годівлі екзотичних тварин та дикої фауни різних видів.

http://docplayer.net/66588426-Godivlya-ekzotichnih-tvarin.html

http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/4476

https://crafta.ua/lots/6536675153-godivlya-ekzotichnih-tvarin-vburlakamkriviy-ta-in-s-avtografom

https://studfile.net/preview/4267232/page:11/

http://avianua.com/pticevod/index.php?productID=153

2

3

Розробка технологічних карт ветеринарно-санітарного забезпечення при вирощуванні екзотичних тварин та дикої фауни різних видів.

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1384-10#Text

https://kurkul.com/blog/119-top-15-nezvichaynih-agrobiznesiv-v-ukrayini

https://konkurent.ua/publication/3785/fermer-iz-volini-viroschuye-ekzotichnih-tvarin/

https://www.youtube.com/watch?v=f3Ol47ZPFqM

2

4

Групова антиген-неспецифічна профілактика хвороб екзотичних тварин та дикої фауни.

https://hdzva.edu.ua/vht/wp-content/uploads/sites/19/2018/01/lektsiya-20-ptytsya.pdf

http://rep.btsau.edu.ua/bitstream/BNAU/538/1/Metabolichni_hvoroby_sil%27s%27kogospodars%27koi%27_ptyci.pdf

http://avianua.com/ua/index.php/statty-po-pticevodstvu/tekhnolohiia-ptakhivnytstva/157-blok-skhema-tekhnolohii-vyrobnytstva-kharchovykh-iaiets-kurei-v-nevelykykh-ta-serednikh-ptakhivnychykh-pidpryiemstvakh-zhidno-systemy-haccp

1

5

Сучасні цифрові засоби монітрингу ветеринарно-санітарного благополуччя за утримання та вирощування екзотичних тварин та дикої фауни.

http://market.avianua.com/?cat=6

http://ndipvt.com.ua/oldsite/doc/zbir2014tom2.pdf

2

 

Всього годин

16

 

7. МЕТОДИ НАВЧАННЯ

 

Професійна діяльність викладача орієнтована на студентоцентрований підхід в освітньому процесі, що обумовлює багатоманітності поглядів на вирішення проблеми.

Під час лекційного курсу застосовуються слайдові презентації у програмі Microsoft Office Power Point 2019 р., Google Forms, хмарний відеочат Zoom, MyConference та Proficonf, VetForce, роздатковий матеріал, дискусійне обговорення проблемних питань. Також, крізь університетську мережу VPN студенти можуть додавати до серверу клінік особливі випадки, які містять відео- і фотоконтент, що використовується для більш глибокого і всебічного вивчення дисципліни іншими студентами курсу.

Практичні заняття супроводжуються виїздом на ферму і проводяться у вигляді семінарів-практикумів, лекцій-бесід, індивідуальна чи групова консультація з виконанням ситуаційних та розрахункових завдань як індивідуальних так в групах. Обов’язковим є проведення лабораторних досліджень; конференцій; ділових та рольових ігор.

 

8. ФОРМИ ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ

Поточний контроль з предмету «Хвороби птиці» включає тематичне оцінювання, модульний контроль та іспит.

Тематичне оцінювання аудиторної та самостійної роботи студентів здійснюється на основі отриманих ними поточних оцінок за усні та письмові відповіді з предмету, самостійні, практичні та контрольні роботи.

Поточний контроль за виконанням ІНДЗ здійснюється відповідно до графіку виконання завдання.

Модульний контроль проводиться у формі комп’ютерного тестування.

Кількість отриманих балів з кожного виду навчальних робіт за різними формами поточного контролю виставляється студентам у журнал академічної групи та електронний журнал після кожного контрольного заходу. Результати заліку оприлюднюються в журналі академічної групи до початку екзаменаційної сесії.

Підсумковий контроль навчальної діяльності студентів здійснюється у формі іспиту і проводиться шляхом комп’ютерного тестування (60 тестових завдань на одного студента) або за результатами усної відповіді здобувача вищої освіти на питання екзаменаційних білетів. За результатами поточного контролю (тематичного оцінювання, виконання ІНДЗ та модульного контролю) і передбачає обов’язкову присутність студентів.

 

9. ЗАСОБИ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ

Оцінка за лекційне заняття виставляється за активність студента в дискусії, якість конспекту.

Оцінку на практичному занятті студент отримує за виконані практичні, ситуаційні, розрахункові та лабораторні роботи, командні проекти, зроблені доповіді, презентації, реферати, есе, активність під час дискусій.

Під час модульного та підсумкового контролю засобами оцінювання результатів навчання з дисципліни є стандартизовані комп’ютерні тести.

 

10. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ

Поточний контроль успішності здобувачів вищої освіти здійснюється за чотирирівневою шкалою ‒ «2», «З», «4», «5».

 

Критерії оцінювання результатів навчання

за чотирирівневою шкалою

 

Бали

Критерії оцінювання

«Відмінно»

Отримують за роботу, в якій повністю і правильно виконано завдання. Водночас здобувач вищої освіти має продемонструвати вміння аналізувати і оцінювати явища, факти і процеси, застосовувати наукові методи для аналізу конкретних ситуацій, робити самостійні висновки, на основі яких прогнозувати можливий розвиток подій і процесів, докладно обґрунтувати свої твердження та висновки.

«Добре»

Отримують за роботу, в якій повністю і правильно виконано 75 % завдань. Водночас здобувач вищої освіти виявляє навички аналізувати і оцінювати явища, факти і події, робити самостійні висновки, на основі яких прогнозувати можливий розвиток подій і процесів та докладно обґрунтувати свої твердження та висновки.

«Задовільно»

Отримують за роботу, в якій правильно виконано 60 % завдань. При цьому здобувач вищої освіти не виявив вміння аналізувати і оцінювати явища, факти та недостатньо обґрунтував твердження та висновки, недостатньо певно орієнтується у навчальному матеріалі.

«Незадовільно»

Отримують за роботу, в якій виконано менш як 60 % завдань. При цьому здобувач вищої освіти демонструє невміння аналізувати явища, факти, події, робити самостійні висновки та їх обґрунтувати, що свідчить про те, що студент не оволодів програмним матеріалом.

 

Підсумкова оцінка з дисципліни виставляється за 100-бальною шкалою.  Вона обчислюється як середнє арифметичне значення (САЗ) всіх отриманих студентом оцінок з наступним переведенням їх у бали за такою формулою:

,

де БПК – бали з поточного контролю; САЗ – середнє арифметичне значення усіх отриманих студентом оцінок (з точністю до 0,01); mах ПК – максимально можлива кількість балів з поточного контролю.

Відсутність студента на занятті у формулі приймається як «0».

 

Критерії оцінювання за дворівневою шкалою

 

Під час проведення заліку навчальні досягнення студентів оцінюються за дворівневою шкалою: зараховано, незараховано.

Оцінка «зараховано» (60‒100 балів) ставиться студентові, який виявив знання основного навчального матеріалу в обсязі, необхідному для подальшого навчання і майбутньої роботи за фахом, здатний виконувати завдання, передбаченні програмою, ознайомлений з основною рекомендованою літературою; під час виконання завдань припускається помилок, але демонструє спроможність їх усувати.

Оцінка «незараховано» (1‒59 балів) ставиться студентові, який допускає принципові помилки у виконанні передбачених програмою завдань, не може продовжити навчання чи розпочати професійну діяльність без додаткових занять з відповідної дисципліни.

 

Шкала оцінювання успішності здобувачів вищої освіти

 

 

За 100-бальною шкалою

За шкалою ECTS

За національною шкалою

іспит

залік

90‒100

A

Відмінно

 

 

Зараховано

82‒89

B

Добре

75‒81

C

64‒74

D

Задовільно

60‒63

E

35‒59

FX

Незадовільно (не зараховано) з можливістю повторного складання

1‒34

F

Незадовільно (не зараховано) з обов’язковим повторним вивченням

 

 

 

 

Розподіл балів, що присвоюється здобувачам вищої освіти за підсумкового контролю «іспит»

 

 

Види робіт

 

Лекції

Практичні заняття

СРС

Модульний контроль

 

ІНДЗ

Іспит

Заг.

бал

Максимально можлива кількість балів

10

20

10

20

10

30

100

 

11. ПЕРЕЛІК НАОЧНИХ ТА ТЕХНІЧНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ

 

Наочні засоби:

1. Слайдові презентації у програмі Microsoft Office Power Point 2019 р.;

2. Інформаційні стенди у навчальній аудиторії;

3. Нормативно-технічна документація;

4. Зразки фармакологічної продукції різних виробників.

 

Технічні засоби:

1. Дозатрони для кількісного випоювання вітамінних та антибактеріальних препаратів.

2. Вакуумні пробірки та голки від них для прижиттєвого відбору крові;

3. Пробірки для центрифугування крові;

4. Антикоагулянти;

5. Мікроцентрифуга для визначення величини гематокриту;

6. Центрифуга ОПН-3№

7. Ножиці для дебікування птиці;

8. Ін’єкційні шприци;

9. Ваги електронні AD200 AXIS;

10. Термостат водяний;

11. Мікроскоп Біолам;

12. Плитка електрична.

 

 

 

 

РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ

Основна література (підручники, посібники)

1.   Клінічна діагностика хвороб тварин: [Підручник] / [В.I. Левченко, В.В. Влізло, І.П. Кондрахін та ін.]; За ред. В.I. Левченка. – Біла Церква, 2017. – 612 с.

2.   Внутрішні хвороби тварин / [Левченко В.І., Влізло В.В., Кондрахін І.П. та ін.]; За ред. В.І. Левченка. – Біла Церква, 2015. – Ч.2. – 610 с.

3.   Внутрішні хвороби тварин / [Левченко В.І., Кондрахін І.П., Влізло В.В. та ін.]; За ред. В.І. Левченка. – Біла Церква, 2012. – Ч.1. – 528 с.

4.   Ветеринарна клінічна біохімія: підручник / В.І. Левченко та ін.; за ред. В.І. Левченка і В.В. Влізла. 2-ге вид., перероб. та. доп. Біла Церква, 2019. – 416 с.

5.   Метаболічні хвороби сільськогосподарської птиці (класифікація та методи діагностики): Методичні рекомендації для підготовки фахівців ОКР «магістр» – 8.110101 напряму “Ветеринарна медицина” та слухачів Інституту післядипломного навчання керівників і спеціалістів ветеринарної медицини / А.Ю. Мельник, В.І. Левченко, І.В. Папченко, В.П.Москаленко, М.В. Утеченко, В.П. Гончаренко, Л.М. Богатко, А.В. Розумнюк, В.М. Безух, Н.В. Вовкотруб, В.П. Надточій – Біла Церква, 2013. – 30 с.

6.   Норми годівлі, раціони і поживність кормів для різних видів сільськогосподарських тварин: довідник / [Проваторов Г.В., Ладика В.І.,       Бондарчук Л.В.; за заг. ред. В.О. Проваторова]. – Суми: Університетська книга, 2009. – 489 с.

7.   Diseases of poultry/ Ed.by Y.M. Saif . – 11- th edition. – Iowa : Iowa State Press, 2003. – 1231 p.

8.   Птахівництво і технологія виробництва яєць та м’яса птиці / В.І Бесулін, В.І Гужева, С.М. Куцан [та ін. ]: За ред. В.І. Бесуліна. – Біла Церква, 2003. – 448 с.

9.   Bistner S.I., Ford R.B., Raffe M.R. Handbook of veterinary procedures and emergency treatment. – seventh edition. – Philadelphia : Saunders, 2000. – 1022 p.

10.  Фізіолого-біохімічні основи живлення птиці / [Ратич І.Б., Гунчак А.В., Стояновская Г.М. та ін.]; за ред. І.Б. Ратича. – Львів,, 2007. – 233 с.

11.  Avian medicine / Jaime Samour. – London : Mosby, 2000. – 427 p.

12.  Методи лабораторної клінічної діагностики хвороб тварин / [Левченко В.І., Головаха В.І., Кондрахін І.П. та ін]; За ред. В.І. Левченка. – К.: Аграрна освіта, 2010. – 437 с.

 

Адреси інформаційних ресурсів у мережі інтернет

http://avianua.com/ua/ Науково-методичний і консультаційний центр України з питань птахівництва – офіційний сайт;

http://www.poultryukraine.com/ сайт союзу птахівників України;

https://www.mhp.com.ua/uk/operations/chao-mironovskaja-ptitsefabrika офіційний сайт ПРАТ «Миронівська птахофабрика»;

www.consumer.gov.ua сайт Держпродспоживслужби України;

vetlabresearch.gov.ua сайт Державного науково-дослідного інституту з лабораторної діагностики та ветеринарно-санітарної експертизи;

http://www.fao.org/home/en/ - сайт Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (FAO);

http://www.who.int/en/  - сайт Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ);

https://www.wto.org/ - сайт Світової організації торгівлі (СОТ);

http://www.oie.int/ - сайт Всесвітньої організації охорони здоров’я тварин (Міжнародне епізоотичне бюро – МЕБ);

http://www.efsa.europa.eu/ - сайт EFSA (Європейське агентство з безпечності харчових продуктів);

https://ec.europa.eu/food/safety/rasff_en - RASFF (Rapid Alert System for Food and Feed);

www.rada.gov.ua – законодавство на сайті Верховної Ради України;

http://poultry.com.ua/ сайт журналу «Птахівництво»;

http://rep.btsau.edu.ua/?author_page=1 Інституційний репозитарій Білоцерківського Національного аграрного університету;

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ сайт Національного центру біотехнологічної інформації.