Овочівництво -  це комплекс методів дослідження та вивчення існуючих та нових форм овочевих культур і підтримання їх насінництва, які базуються на сучасних досягненнях біологічних наук, які дають можливість цілеспрямовано проводити дослідження та отримувати форми з новими ознаками, вивчати окремі властивості нових форм та надавати їм нових ознак. Овочівництво є невід’ємною частиною традиційного рослинництва, разом вони спроможні піднести продуктивність овочевих культур і, таким чином, сільського господарства на якісно новий рівень. Тому сучасний фахівець повинен оволодіти всіма методами сільськогосподарських досліджень та ефективного вирощування овочевих культур та підтримання насінництва нових сортів і гібридів.

Основна мета дисципліни “Овочівництво” — формування у студентів знань та умінь з наукових основ овочівництва, а також формування у майбутніх фахівців знань і навичок з технології виробництва овочевої продукції, яка є цінним продуктом харчування населення та сировиною для переробних підприємств.

.В результаті вивчення дисципліни студент повинен: знати стан і перспективи розвитку овочівництва; значення, анатомо-моорфологічні та біологічні особливості овочевих культур; фізіологію стійкості до факторів зовнішнього середовища; закономірності плодоношення; сучасні технології вирощування високих урожаїв екологічно чистих овочів у відкритому та закритому ґрунті різних грунтово-кліматичних зон; шляхи і способи покращення продукції та заходи щодо її підтримання; способи скорочення затрат праці та засобів виробництва під час вирощування.

уміти, враховуючи біологію росту та розвитку овочевих культур, сортимент, сівозміни набір сільськогосподарської техніки в конкретній грунтово-кліматичній зоні, вибирати і оцінювати придатність площ для овочівництва; враховуючи біологічні особливості овочевих культур, їх вимоги до умов вирощування, користуючись практичними рекомендаціями, здійснювати своєчасне проведення технологічних заходів догляду за посівами у різних грунтово-кліматичних умовах України; на основі грунтово-кліматичних умов регіону, використовуючи біологічні особливості наявного сортименту видів та сортів овочів, планувати збирання врожаю; на основі попереднього визначення врожайності, використовуючи дані маркетингових досліджень в умовах господарства визначити товарність продукції та можливі шляхи її реалізації.