МЕТА І ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
Спеціальна пропедевтика – це навчальна дисципліна, яка вивчає спеціальні методи дослідження хворих тварин, техніку й послідовність їх застосування за дослідження окремих органів і систем, виявлені при цьому ознаки, симптоми хвороби й основні шляхи розпізнавання хвороб.
Основними завданнями предмету є:
а) освоїти техніку безпеки під час дослідження тварин;
б) вивчити і освоїти техніку застосування спеціальних методів дослідження органів і систем;
в) освоїти лабораторні методи дослідження крові, сечі, молозива, калу, вмісту передшлунків, шлунка;
д) навчитись аналізувати одержані результати, їх походження, причини, взаємозв’язки з іншими змінами, діагностичне і прогностичне значення симптомів;
ж) вивчити основні етапи побудови діагнозу, значення синдроматики та її місце у загальній системі діагностики хвороб.
Після завершення курсу навчання з «Спеціальної пропедевтики хвороб тварин» студент повинен:
знати:
Ø методи дослідження тварин і володіти технікою застосування окремих спеціальних методів дослідження;
Ø основні етапи побудови діагнозу, значення синдроматики та її місце у загальній системі діагностики хвороб;
уміти:
Ø виконувати лабораторні методи дослідження крові, сечі, молозива, калу, вмісту передшлунків, шлунка;
Ø аналізувати одержані результати, їх походження, причини, взаємозв’язки з іншими змінами, діагностичне і прогностичне значення симптомів.
3. ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Модуль 1 – Спеціальна пропедевтика за хвороб серцево-судинної і дихальної систем.
Тема 1. Будова серця, поняття провідної системи серця, функції серця. Електрокардіографія: походження зубців та інтервалів. Аналіз ЕКГ у нормі та за патології.
Тема 2. Аритмії серця. Серцева недостатність.
Тема 3. Спеціальна пропедевтика за хвороб органів дихання.
Тема 4. Основні синдроми за ураження органів дихання.
Модуль 2 – Спеціальна пропедевтика за хвороб органів травлення та сечової системи.
Тема 1. Спеціальна пропедевтика за хвороб органів травлення. Основні синдроми за патології органів травлення і печінки.
Тема 2. Дослідження вмісту рубця (рН, підрахунок кількості інфузорій, визначення КЖК).
Тема 3. Ферментодіагностика за патології органів травлення і печінки.
Тема 4. Спеціальна пропедевтика за хвороб нирок і сечового міхура.
Модуль 3 – Спеціальна пропедевтика, терапія та профілактика хвороб органів ендокринної системи.
Тема 1. Спеціальна пропедевтика органів ендокринної системи (ІФА, лабораторні методи).
Тема 2. Основні причини і сприяючі фактори ендокринопатій. Хвороби гіпоталамо-гіпофізарної системи.
Тема 3. Дифузний токсичний зоб. Тиреоїдит.
Тема 4. Хвороби надниркових залоз: синдром Кушинга і гіпокортицизм.
Тема 5. Хвороби прищитоподібних залоз. Обмін макроелементів за їх патології.
Тема 6. Хвороби підшлункової залози. Синдроми екзокринної та ендокринної недостатності підшлункової залози.
Модуль 4 – Спеціальна пропедевтика, терапія та профілактика за алергічних, аутоімунних та спадкових хвороб.
Тема 1. Спеціальні методи дослідження органів імунної системи. Імунні дефіцити та лабораторна діагностика.
Тема 2. Аутоімунні хвороби: загальна характеристика, причини, методи діагностики. Аутоімунні гемолітичні хвороби.
Тема 3. Алергози: основні причини, сприяючі фактори, загальні методи діагностики та лікування.
Тема 4. Алергічні хвороби шкіри.
Тема 5. Спадкові хвороби і вади розвитку: класифікація, методи діагностики і лікування.
Тема 6. Спадкові ферментопатії.
РОЗПОДІЛ НАВЧАЛЬНОГО ЧАСУ ЗА МОДУЛЯМИ
№ модуля |
Розподіл годин за видами занять |
Годин / кредитів |
||
лекції |
практичні |
СРС |
||
1 |
4 |
6 |
24 |
34 / 1,1 |
2 |
2 |
10 |
24 |
36 / 1,2 |
3 |
6 |
20 |
34 |
60 / 2,0 |
4 |
8 |
24 |
18 |
50 / 1,7 |
Всього |
20 |
60 |
100 |
180 / 6,0 |
4. СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Назва модулів і тем |
Кількість годин, у тому числі |
|||
усього |
лекції |
ПЗ |
СРС |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Модуль 1 – Спеціальна пропедевтика за хвороб серцево-судинної і дихальної систем |
||||
1.1. Будова серця, поняття провідної системи серця, функції серця. Електрокар-діографія: походження зубців та інтервалів. Аналіз ЕКГ у нормі та за патології. 1.2. Аритмії серця. Серцева недостатність. 1.3. Спеціальна пропедевтика за хвороб органів дихання. 1.4. Основні синдроми за ураження органів дихання. |
8
14 10
2 |
-
2 2
- |
2
- 2
2 |
6
12 6
- |
Разом за модулем 1 |
34 |
4 |
6 |
24 |
Модуль 2 – Спеціальна пропедевтика за хвороб органів травлення та сечової системи |
||||
2.1. Спеціальна пропедевтика за хвороб органів травлення. Основні синдроми за патології органів травлення і печінки. 2.2. Дослідження вмісту рубця (рН, підрахунок кількості інфузорій, визначення КЖК). 2.3. Ферментодіагностика за патології органів травлення і печінки. 2.4. Спеціальна пропедевтика за хвороб нирок і сечового міхура. |
16
2
2
16 |
2
-
-
- |
2
2
2
4 |
12
-
-
12 |
Разом за змістовим модулем 2 |
36 |
2 |
10 |
24 |
Модуль 3 – Спеціальна пропедевтика, терапія та профілактика хвороб органів ендокринної системи |
||||
3.1. Спеціальна пропедевтика органів ендокринної системи (ІФА, лабораторні методи). 3.2. Основні причини і сприяючі фактори ендокринопатій. Хвороби гіпоталамо-гіпофізарної системи. 3.3. Дифузний токсичний зоб. Тиреоїдит. 3.4. Хвороби надниркових залоз: синдром Кушинга і гіпокортицизм. 3.5. Хвороби прищитоподібних залоз. Обмін макроелементів за їх патології. 3.6. Хвороби підшлункової залози. Синдроми екзокринної та ендокринної недостатності підшлункової залози. |
36
4
2 6
2
10 |
2
2
- 2
-
- |
4
2
2 4
2
6 |
30
-
- -
-
4 |
Разом за змістовим модулем 3 |
60 |
6 |
20 |
34 |
Модуль 4 – Спеціальна пропедевтика, терапія і профілактика за алергічних, аутоімунних та спадкових хвороб |
||||
4.1. Спеціальні методи дослідження органів імунної системи. Імунні дефіцити та лабораторна діагностика. 4.2. Аутоімунні хвороби: загальна характеристика, причини, методи діагностики. Аутоімунні гемолітичні хвороби. 4.3. Алергози: основні причини, сприяючі фактори, загальні методи діагностики та лікування. 4.4. Алергічні хвороби шкіри. 4.5. Спадкові хвороби і вади розвитку: класифікація, методи діагностики і лікування. 4.6. Спадкові ферментопатії. |
14
10
12
4 6
4 |
2
2
2
2 -
- |
2
4
8
2 4
4 |
10
4
2
- 2
- |
Разом за змістовим модулем 4 |
50 |
8 |
24 |
18 |
- Teacher: Володимир Головаха